بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند
سرخط خبرها

ناسا از مردم دنیا می‌خواهد در برنامه ردیابی انفجار پرتو گاما مشارکت کنند

  • کد خبر: ۲۰۶۲۱۶
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
ناسا از مردم دنیا می‌خواهد در برنامه ردیابی انفجار پرتو گاما مشارکت کنند
ناسا از شهروند دانشمندان دنیا خواسته در شناسایی منشا قوی‌ترین انفجار‌های جهان مشارکت کنند.

شهرآرانیوز - اگرچه ستاره‌شناسان فوران پرتو گاما را از دهه ۱۹۶۰ شناسایی کرده‌اند، اما برای تعیین منشأ آن‌ها باید بیشتر درباره ساختار آن‌ها بدانند، و اینجاست که شما وارد می‌شوید. ناسا از شهروندان-دانشمندان می‌خواهد برای شناسایی نشانه‌های انفجار اشعه گاما به برنامه «تعقیب‌کنندگان انفجار» بپیوندند. تلسکوپ‌های ناسا به طور منظم انفجار‌های دور را شناسایی می‌کنند. این انفجارها مقادیر عظیمی انرژی آزاد می‌کنند. ستاره‌شناسان بر این باورند که انفجار پرتو‌های گاما احتمالاً در اثر فروپاشی ستارگان پرجرم یا ادغام چندین ستاره نوترونی ایجاد می‌شود.

این انفجار‌ها که در سراسر کیهان قابل تشخیص هستند، بینشی را درباره آنچه در محیط‌های فراجهانی اتفاق می‌افتد و نمی‌توان آن را در زمین تکرار کرد، ارائه می‌کند. آن‌ها همچنین ممکن است نشان دهند که جهان چگونه شکل گرفته و تکامل یافته است.

به دلیل اندازه عظیم کیهان و سرعت ثابت نور، انفجار‌های پرتو گامایی که امروزه می‌بینیم، در واقع میلیارد‌ها سال پیش، نزدیک به آغاز جهان، رخ داده است. در نتیجه، دانشمندان آن‌ها را به‌عنوان کپسول‌های زمانی می‌بینند که ممکن است درباره شرایطی که کهکشان‌ها و ستاره‌های امروزی را ایجاد کرده است اطلاعات مفیدی بدهند.

Burst Chaser ناسا به دنبال داوطلبانی است تا نقشه‌هایی را بررسی کنند که رصدخانه نیل گرلز سویفت، ثبت کرده است. این تلسکوپ آشکارساز پرتو گاما از سال ۲۰۰۴ در مدار پایین زمین قرار دارد.

شهروند- دانشمندان به محققان کمک خواهند کرد تا نشانه‌ها و اشکال را طبقه‌بندی کنند، اولین کاتالوگ ساختار‌های پالس پرتو گاما را بسازند و در تحقیقات آینده درباره انفجار‌های عظیم شریک باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->